onsdag 1 oktober 2008

Fläckar och Feta fötter

Så kommer nu äntligen mitt första inlägg på bloggen. Bättre sent än aldrig :o)
Har funderat lite på vad man ska skriva om och vad ni vill läsa, men å andra sidan har ni ju inget val än att läsa vad jag skriver, förhoppningsvis finner ni det lite intressant och roande..

Igår var sista dagen på jobbet, så nu går man hemma och väntar på det berömda blinget. Just nu sitter jag och slötittar på Vänner, med fötterna på bordet och datorn i knät. Inte helt fel. Fötterna ja, en av nackdelarna med att vara tjockis är att även fötterna har en tendens att svälla. Har man tur kan man se antydan till fotknölar på morgonen, men på eftermiddagarna är hela foten som en stor knöl. Mycket sexigt. Förstår vad det beror på att gravida kvinnor vaggar fram, det har egentligen inte något med själva magen att göra, utan att man inte kan böja vristerna på sina feta fötter, vilket i sin tur leder till att man går lite vaggande.

Utbudet av skor är också begränsat. Gympaskor eller gympaskor. Kläder finns också i bergränsat utbud. Känns som om jag har haft samma kläder på mig i flera veckor nu. Och problemet med de kläder man fortfarande kan ha och som döljer hela magen är att de av någon konstig anledning alltid har en eller flera fläckar mitt på magen och det oavsett om de kommer direkt från tvättmaskinen eller inte. Skumt. Jag har ju förstått att man får leva med fläckar på kläderna när man har barn, men jag var inte beredd på att det skulle vara ett sånt problem redan när barnet är i magen. Ser fram mot att komma i mina gamla, fläckfria, kläder igen. Kommer kännas som man får en helt ny garderob :o)

I morgon står IKEA på att göra listan - har hört att julsakerna redan är på plats ute på barkarby - har ännu inte bestämt mig om jag ska sätta på skygglapparna och inte se allt blingbling eller om man ska stanna och insupa atmosfären och börja längta till jul... Får se i imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen!

Vad kul det ska bli att följa ditt äventyr.

Kramisar

Anonym sa...

Det var Tanja som skrev :)

Gunilla sa...

Äntligen som sagt.. Blev förvånad när det fanns ett inlägg här.

Oj vad jag känner igen mig, både i fot & fläckproblemet..

Hoppas du haft en bra dag på Ikea.

Kram Gunilla