måndag 7 september 2009

Sjukstuga

Jonas verkar inte vara så duktig på att uppdatera bloggen, så jag får väl göra ett "gästspel". En arbetsvecka är avklarad och det har gått riktigt bra tycker jag - med tanke på förutsättningarna. Varken jag eller Jonas fick den bästa starten på våra nya "arbetsuppgifter". Hugos feber steg till 39 grader på måndagskvällen och mellan kl. 22 och 05 bytte Jonas ca. 5-6 blöjor. Tror att vi fick ihop ca. 2 timmars sömn den natten, pigg och glad när man skulle upp till jobbet.... Sedan dess har Jonas bytt ett antal grymt illaluktande bajsblöjor till under veckan och det är först nu som det börjar lugna ner sig lite. Stackarna...

Snäll som lillkillen är så delar han med sig av sina bakterier, så jag har också haft/har fått en släng av magbakterien under några dagar - börjar tack och lov bli lite bättre. För Jonas började det idag, så han har sitt att se fram mot. Åkte hem tidigare från jobbet idag för att maken hade feber och inte orkade med Hugos tempo nu när han är pigg och aktiv igen.

Helgen spenderade vi på barnaktuen (blodiga blöjor), på stan (hämtat ut nya glasögon) och i sandlådan. Kändes som helgen var lång - får hoppas att kommande helger också känns långa.

På jobbet rullar det på - man kommer snabbt in i det hela trots att man har varit borta länge. Tågresorna fungerar också bra, har fått sittplats alla dagar jag har åkt än så länge, får hoppas att det håller i sig.

Ska bli spännande att se om Jonas hinner publicera något inlägg innan jag gör det nästa gång.

1 kommentar:

Josefin sa...

Stackars Hugo och vilken trist start på Jonas föräldraledighet/din jobbstart. Hoppas att ni mår bättre snart allihopa! Kram Josefin