måndag 21 september 2009

Lång-helg

Under veckan som gått har det varit lite snuvigt i familjen. Alla har nu haft första förkylningen för hösten och vi räknar med att det inte är den sista. Vi får hoppas att vi klarar oss undan svininfluensan i varje fall.

Vi har ändå hunnit med att besöka Jennie och Dante, varit med öppna förskolan på skogspromenad och haft en weekend i Kalmar (Malin och Jag). Det blev även en sväng över till Öland där det var ganska dött eftersom allt tydligen stänger den 15 september.
Hugo har sovit över hos mormor och morfar hela helgen och verkar ha skött sig bra så vi får se om det inte blir att vi lämnar bort honom lite oftare nu, om mamma tillåter.

Den här veckan blir det 1-års kontroll, tänk att det redan har gått ett år!
Vi kommer förmodligen vara på förskolan en hel del nu när barnen har hittat dit igen och jag tänkte ge mig på lite bull-bak, jag har tydligen lovat svärmor att det skulle bakas under pappaledigheten. Det passar i och för sig bra med tanke på det kommande 1-års kalaset om dom går att äta.

Hugo har sin egna stil när han går, oftast har han händerna längs benen och inte i luften som dom flesta som lär sig gå. Det funkar det också men det ser ganska roligt ut.


Hugo "hjälper till" med tvätten

Händerna i fickorna...


...eller uppe i luften

2 kommentarer:

Malin sa...

Det går bra att lämna bort honom, men det behöver ju inte vara HELA helgen...

Anonym sa...

Vilken glad cooling!Tänk att han går redan.

När ska han lämnas hos gudmodern?

Jonas lite feedback till bloggandet: du får nästan högsta betyget, jag saknar detaljerna från kärlekshelgen i Kalmar........

Kram
Tanja