onsdag 26 november 2008

Vintervärld

Snön har bara vräkt ner de senaste dagarna och det är så fint ute, önskar nästan att det var julafton nu så man fick en vit jul.

Men snön är ju inte bara till godo. I måndags höll Jonas på att bli påkörd när han skulle gå över vägen, eftersom bilen (som hade rött) förmodligen åkte med sommardäck och inte kunde stanna. Bilen strök benen med en hårsmån - läskigt. Jag gav mig också ut med bilen i snöyran, var tvungen att åka till KS i Huddinge, en tur som vanligtvis tar 30 mintuer, tog nu dryga timmen. Men det gick bra och jag kom fram tillslut.

Igår var det hyfsat väder och vi tog en promenad runt sjöarna. Den här gången fick vi sällskap av Stina och Elise och det var mycket roligare att vara ute och gå med sällskap. Efter promenaden blev vi bjudna på fika hemma hos dem, vilket behövdes efter att gå med vagnen i tung snö. Kul att träffa andra barn och mammor som är ungefär jämngamla. Ssen var det dags för ny mätning och vägning på BVC. Nu väger Hugo 4730 gr och är 57 cm. Vi har även fått tid för föräldragrupp (äntligen!) så snart får vi träffa ännu fler barn och mammor och pappor.

I morgon ska jag till tandläkaren för första gången på ett antal år. Kan bli intressant. Jonas var där förra veckan och det smakade blod i munnen på honom ett par dagar efteråt. Hoppas att mina tänder mår lite bättre. Ska bli skönt att få det gjort egentligen. Förstår inte varför man alltid har en förmåga att skjuta upp sånna saker...






Inga kommentarer: