fredag 14 november 2008

Lattemorsa på stan

Idag har jag börjat min nya karriär som lattemorsa på stan, utan latte dock eftersom jag inte gillar kaffe. Jag och Hugo trotsade vädret och tog pendeln in till city för att äta lunch med Tanja i Nordeas matsal. Mycket trevligt att komma iväg hemifrån och äta lunch som inte är uppvärmd i micron.

Var väl inte världens bästa dag att åka in till stan, fredaglunch och eftermiddag. Hyfsat mycket folk i rörelse på Drottninggatan och jag blir lätt irriterad på folk som inte flyttar på sig när man kommer med vagnen och de blir irriterade på mig när jag är ivägen med vagnen... Och då gick jag bara ca. 50 meter på Drottninggatan. Jag hade en tanke att julhandla inne i city, men nu tror jag att jag åker till Kista galleria eller nåt sånt i stället... lite mindre folk där i alla fall.

Att åka pendel var inga problem och jag tog till och med de kissluktande hissarna på t-centralen - inte illa för att vara mig som inte gillar att åka hiss överhuvudtaget.

Nu väntar lite fredagsmys och sen en lång härlig helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi här uppe i Delsbo skickar ett STORT grattis till er båda (bättre sent än aldrig). Lilla Hugo är väldigt lik sin pappa tycker vi. Ser att allt är bra med er och hoppas vi får träffa er snart. Många kramar till er alla från oss.