torsdag 6 november 2008

Däckbyte?

Idag tog jag en promenad i det härliga vädret. Strålande sol från en klarblå himmel, målet var Solna C där farsdagspresenter skulle inhandlas.

När vi hade gått tvåtredjedelar ungefär skulle jag göra en 90 graders sväng och helt plöstligt ser jag ett däck som rullar framför mig och landar i gräset. Är det mitt tänkte jag och kollade och visst. höger framdäck på vagnen hade lossnat... Kul(h)jul.. Så resten av vägen fick man gå och ha koll på däcket och sparka in den när det behövdes. Jonas får försöka hitta en lösning på problemet när han kommer hem. Det är en sprint som har försvunnit (någonstans längs vägen) och förhoppningsvis kan man lösa det med ett gem eller liknande. Vi har pratat om att köpa nya däck, så det kanske är dags nu.

Kan även påpeka att jag tog bussen hem och att fäderna kan pusta ut, presenter är inköpta.

Igår fick jag reda på att släkten utökas friskt just nu. Kusin Elin får sitt andra barn i slutet av November, min bror får sitt andra runt jul, kusin Henrik ska få ett till och kusin Jonas väntar sitt första till våren. Många småttningar blir det :o)

Inga kommentarer: