tisdag 16 april 2013

Var är solen?

Nu har SMHI lovat sol och 15 grader i flera dagar och jag har sett fram mot härliga eftermiddagar på en bänk vid sandlådan med solen i ögonen. Men hittills har det bara varit grått, grått, grått. Har iofs suttit på en bänk vid sandlådan ändå, men det vore ju trevligare med lite sol. Får hoppas på det imorgon då det istället för lunchdejt med Marie och Fia blir en morgonpromenad med Fia efter lämning av Hugo.

Idag insåg jag att jag får på mig mina vanliga byxor igen - känns riktigt bra. Kan ju inte påstå att magen är platt som den var tidigare (nåja, hyfsat platt i alla fall), utan den är väl mer mjukt formbar och byxorna passar. Ser fram mot lite shopping. Försökte mig på det idag, men lilleman var inte alls på humör att gå i några affärer, så det är nog bäst att åka ut själv någon kväll istället.

Annars rullar dagarna på. Lämning, hämtning, lek, matning, blöjbyten, matlagning, tvätt etc. Många tvättmaskiner blir det - det har man också förträngt sedan förra gången. Det spys lite, det kissas lite på sidan och det läcker lite annat.... BVC besöker vi också ofta, och imorgon är det dags igen. Får se hur mycket han har gått upp den här gången. Sist var det 200 gram på 5 dagar och nu har det gått en vecka sen sist. Undrar om vi har passerat fyra kilos gränsen redan? Sist var det 3695 gr. Återstår att se.

Spenderar en hel del tid på öppna förskolan och i torsdags var vi till kyrkan där storeman ville gå på vardagsgudstjänsten - det var många funderingar i huvudet på honom efter det kan jag lova. Hur kunde Jesus börja leva två gånger? Vem är Gud och varför bestämmer han? etc. etc. Inte lätt att svara på det, får se om vi vågar gå dit fler gånger...

Till skillnad från första gången är det nu riktigt skönt att bada.

Sover ibland riktigt skönt i tvättkorgen/vaggan. Speciellt med kaninen som kom med posten.

Vi anser att våren är här och har tagit fram studsmattan till storemans stora förtjusning.


Och så har vi lånat en springcykel av Lukas i hopp om att ta bort stödhjulen till sommaren. Balansen är det inget fel på - gäller bara att våga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilleman är kopia av storeman!

Sa söta!

Kram
Tanja