söndag 21 april 2013

Underbara dagar!

Nu har solen äntligen tittat fram och det är riktigt härligt ute. Lillebror sover gott i vagnen för det mesta så vi har haft några härliga eftermiddagar i sandlådan med grannarna.

På BVC-besöket i onsdags visade vågen på 4115 gram och han var 54 cm lång. Fortsätter han så här på viktkurvan blir han nog en liten knubbis. På fredag är det dags för läkarbesök, då är han redan en månad gammal, så det blir spännande att se vad vågen visar på då.

Igår var det lite shopping på schemat. Först gick jag och storebror till kyrkan för klädbytardagar. Totalt kaos med massor av folk och kläder - svårt att hitta något men jag kom därifrån med ett par jeans, ett par shorts och en t-shirt till lillebror, sen gav vi upp och gick hem. På eftermiddagen hade jag lite egen shopping på Erikslund, mycket folk där också, men jag kom hem med ett par jeans och sneakers till mig själv och lite sommarkläder till lillebror.

Idag var tanken att vi skulle få finbesök från Stockholm, men nu verkar lilleman i den familjen blivit sjuk, så det blir nog inget tyvärr. Men grillpremiär blir det i alla fall och fönstren behöver putsas... Skön söndag.

Vi har lånat ett babygym av grannen som blir mer och mer uppskattat.

Och så övar vi styrkan i nacken.

Riktigt stark är han, precis som storebror var.

Inga kommentarer: