måndag 6 april 2009

Kalas

Just nu är det mycket kalas. Vädret är kalas, förra helgen var vi på kalas hos svärmor och i helgen hade vi kalas för mig. Jag har blivit ett helt år äldre och ett steg närmare de 30...

I present fick jag bara en massa bra saker, det bästa var nog Jonas present - 3 timmar på Apalby SPA, med inpackningar, massage och andra härliga kurer. Ska bli otroligt skönt - även om jag tycker att tre timmar just nu verkar lång tid... Någon helg framöver ska det även bli lite shopping för mig och Jonas. Hugo ska få barnvakt och vi ska göra stan - båda är i ett stort behov av kläder och jag ska försöka hålla mig borta från barnavdelningarna.

Igår var vi och köpte färg till trappan, så snart ska den förvandlas från härlig 90-tals furu till något snyggare 2000-tals vit. Ska bli skönt att påbörja det projektet, då är övervåningen klar (förutom badrummet) och vi kan påbörja nedervåningen. Problemet är just nu bara att man inte vill vara inne och arbeta när det är så fint väder ute. Då vill man gärna vara ute i vår lilla trädgård och göra fint. Men det bliv väl några regniga dagar under våren också kan jag tro.

Blev inget besök från Sthlm i torsdags. Både Stina och Elise hade gått och blivit förkylda - trist. Men vi hoppas att alla är friska nu på torsdag så de kan komma och hälsa på. Annars har vi inget speciellt planerat i veckan. Öppna förskolan är stängd över påsklovet, så vi får hitta på andra saker att roa oss med. Blir säkert en hel del promenader i det härliga vädret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi här uppe i hälsingland önskar er en riktig Glad påsk. Enligt era bilder så påminner Hugo mycket om sin pappa när han var liten. Gullig som bara den. Vi passar även på att gratulera till ert husköp , den stora dopdagen och erat bröllop. Det är roligt att få fälja med er fast vi inte ses så ofta. Kram på er alla från:
ingegerd, nils-eric, elinor,Arne, mikael,Olivia,Tobias och isabell.