måndag 5 januari 2009

Våga vägra vagn...

Vår käre son har börjat våga vägra vagn när han är vaken, har hänt två gånger, men förhoppningsvis kommer det inte bli en vana. Det började i fredags när vi var i Kistagalleria, men då tänkte vi inte så mycket på det, utan att han säkert ville vara uppe och kolla sig omkring. Då hade vi Babybjörnen med oss och det fungerade toppen bra. Andra gången var i lördags när vi var ute på långpromenad runt sjöarna. När vi var så långt hemifrån vi kunde komma vaknade Hugo och ville absolut inte ligga kvar i vagnen. Så det var bara att ta upp honom och börja gå hemåt med honom i famnen - då var han hur nöjd och glad som helst. Vi provade att lägga ner honom ibland, men det gick inte, så vi fick bära på honom i ca. 5 km. Ska göra ett nytt försök i morgon och se vad som händer, men då kommer vi ta med Babybjörnen i fall att..

Igår var vi och hälsade på Tanja i hennes nya lägenhet innanför tullarna. Jättefin lägenhet, som hon (nåja, hennes Polack) har renoverat kanonfint :o). Hugo fick en försenad julklapp i form av en cool Briobil.

Idag har Jonas jobbat lite och jag och Hugo har varit själva hemma ett tag. Han har varit lite grinig och spytt rätt mycket idag. Vet inte vad det kan bero på, men förhoppningsvis går det över snart. På onsdag ska vi till BVC för första vaccinationen och då vill jag inte ha en grinig Hugo med mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske blir lite för mycket mat nu när ni ökat på dosen.??

Lycka till med vaccinationen.

Kram mormor

Anonym sa...

Kära Malin, Nu har jag, här på din blogg, äntligen uppdaterat mig om ditt nya "mammaliv". När jag läser längtar jag tillbaka litegrann... en liten, mjuk och underbar bäbis är det bästa som finns! Men nu tycker jag också att det är himla roligt att jobba. Hörde av Linda Tjärnström att du kommer till jobbet under nästa vecka. Kom förbi mig vettja! Förutom att jag vill se din ögonsten (otroligt söt på bild) behöver jag din hjärna ang några Adobe-licenser. Ha det bra sålänge! Kram Linda Ekwing