torsdag 19 november 2009

Svinsäkra

Nu är jag och Hugo vaccinerade mot svininfluensan, den nya influensan, baconfebern, A(H1N1) och allt vad den nu heter. Jag fick kliva av tåget i Bålsta igår då ett pendeltåg hade rivit ner en kontaktledning mellan Kungsängen och Jakobsberg, efter ha väntat på bussar mot Sundbyberg i 40 minuter så tog jag - i samråd med chefen - beslutet att ta nästa tåg tillbaka till Västerås och jobba hemma istället. Och eftersom Hugo ändå skulle till BVC så tog jag ett break från jobbet och följde jag med och när vi blev erbjudna vaccin så tyckte vi att det var lika bra att ta det. Jonas tar på måndag.

Det verkar som om vi har klarat oss ganska bra från biverkningarna. Det är ju svårt att säga hur Hugo känner sig men han har varit lika aktiv som vanligt idag och ingen feber - riktigt skönt. Själv har jag haft otroligt ont där de satte sprutan (och är fortfarande öm) och under förmiddagen idag fick jag en rejäl huvudvärk, kände mig kulen och allmänt risig. Men efter jag tog en Ipren så gick det över.

Känns skönt att ha det överstökat och inte gå och fundera på vaccinets vara eller icke vara. Nu är det gjort och man vet att man inte kommer ligga i svininfluensan till jul - men vem vet - man kanske åker på den vanliga influensan istället...

Annars är det som vanligt. Jobb, lek, bad och nattning. Veckorna bara flyger iväg och snart är det bara en månad kvar till jul. Julstämningen lyser än så länge med sin frånvaro - kan det vara gråare och tristare ute??? Längtar efter snö och kyla. Nästa söndag är det pepparkaksbak hos mormor - får se om det börjar komma någon julstämning då.

I helgen ska vi på 30-års kalas i Sthlm, krockar tyvärr med Jennies 30-års tjejfest, men eftersom vi gratulerade henne när hon fyllde i somras och Tanja trots allt fyller på lördag så åker vi dit en sväng. Svärmor ska vara barnvakt för första gången - men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer: