fredag 29 januari 2010

Smekmånaden är över

Nu är smekmånaden över eller året kanske vi ska säga. Det är ganska smidigt när en av oss alltid har varit hemma, men nu är liten inskolad på dagis och vi båda jobbar igen. Nu är det ingen som har diskat när man kommer hem, ingen som har storhandlat, tvätten är fortfarande i tvättkorgen och inte ren, torkad och vikt och damtussarna ligger där man lämnade dem på morgonen. Vardag helt enkelt - en ny vardag som vi ska anpassa oss till. Det är bara att gilla läget att man nu får åka och handla när alla andra åker och handlar...

Inskolningen har gått ganska bra. Han är fortfarande inte överförtjust att bli lämnad, men skriken och gråten går snabbt över och han verkar trivas bra på dagis - förlåt förskolan - när vi väl har gått. Nu har han gått två hela dagar mellan 9-15.30 och det har gått jättebra enligt personalen. Han äter bra och sover ca 1½ timme - vilket vi är nöjda med.

Han är också lite gladare när vi kommer hem och somnar (oftast) lite tidigare på kvällarna. Vi föräldrar har också lite bättre tålamod. Bara fördelar nästan helt enkelt.

Själv håller jag på att anpassar mig till 85 % arbetstid, vilket innebär att jag går från jobbet redan kvart i 2 de dagar jag jobbar i Sthlm - en ganska stor omställning måste jag säga. Men man lär sig väl...


Hugo väljer godnattsaga


En generös kille som gärna delar med sig av det mesta - inklusive hans mat. Men det är väl inte mer än rätt vi har ju matat honom i över ett år...



Vet inte vad barnsäkerhetsexperter skulle säga om det här. Men det ger oss lugn och ro när vi ska laga mat. Även om det är drygt att sortera besticklådan varje kväll.

Nedre badrummet är klart!


I söndags var mamma och pappa barnvakt och jag och Jonas var på lite shopping. Så nu har vi köpt tapeter till hall och vardagsrum - så nästa projekt är bokat. Får se hur länge vi väntar innan vi sätter igång....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser snyggt ut - på bild i alla fall. Skönt med svängrum när man ska sitta på toa.
Kram mamma

Marie sa...

Badrummet ser kanonfint ut! Och nu vet jag varför jag inte fått några uppdateringar av bloggen. Jag var fortfarande kvar på 2009!

Kram från en inte dagvill, men årsvill Marie =)