lördag 19 december 2009

Pulkakillen

Det är kallt - riktigt, riktigt kallt - men fint. Solen skiner och snön gnistrar, en härligt vacker vinterdag. Idag ska vi väl till och med våga oss ut efter Hugos middagslur. Vi ska inhandla en julgran med tillhörande julgransfot, julgransmatta och ljusslingor.

Jag har blivit ordentligt förkyld. Det är inte så konstig eftersom både Jonas och framförallt Hugo har varit snuviga, så nu är det min tur. Har varit så förkyld att jag till och med stannade hemma från jobbet tors-fredag och det är inte så vanligt. Men nu i efterhand var det klokt - jag hade ju inte blivit friskare snabbare om jag hade åkt till jobbet. Mår lite bättre idag, men har en envis hosta. Hoppas bli frisk till på måndag.




Bildbevis på att det är kul att åka pulka


Men det är inte så lätt att sitta kvar alla gånger.
Men när man är på och det går fort är det riktigt kul!


Vacker och kall vinterdag i Västerås.

Inga kommentarer: